Uważaj na leki przeciwbólowe

Przytyłaś? Schudłaś? Jak sobie z tym radzisz? Stałaś się wybuchowa? A może zaobserwowałaś inne zmiany? Napisz jakie!
Awatar użytkownika
hercik17
Ekspert
Posty: 1444
Rejestracja: środa, 9 marca 2011, 08:53
Nazwa: Gosia

Uważaj na leki przeciwbólowe

Postautor: hercik17 » czwartek, 20 września 2012, 06:12

Można wpaść w błędne koło.
Popularne środki przeciwbólowe takie jak aspiryna, paracetamol czy ibuprofen mogą odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Leki te mogą bowiem spowodować jeszcze większe bóle głowy - twierdzą brytyjscy naukowcy.
Ich zdaniem największym ryzykiem są obarczone osoby, które przyjmują w miesiącu co najmniej 10 przeciwbólowych tabletek. Według specjalistów częste branie leków, które mają ukoić ból sprawia, że organizm uodparnia się na nie. Przez tabletki przestają działać i stają się nieskuteczne.
W ten sposób łatwo wpaść w błędne koło. Lek nie działa, więc zaczyna nas boleć głowa, wtedy znów bierzemy tabletkę, ale cały czas nie przestaje nas boleć, więc bierzemy większą dawkę - wyjaśnia prof. Martin Underwood z Warwick Medical School.Lekarze podkreślają, że w takich przypadkach potrzebne jest już specjalistyczne leczenie, a nawet odwyk. Zaznaczają również, że środki przeciwbólowe są dobre tylko na sporadyczne bóle głowy. Nie nadają się natomiast dla tych, którzy cierpią na migreny i bóle związane ze zmianami ciśnienia.

Źródło:http://www.sfora.pl/Uwazaj-na-te-leki-przeciwbolowe-Po-nich-bedziesz-bardziej-cierpial-a47657
"Codziennie upadam...codziennie się waham...codziennie podpieram...Ale dźwigam cały mój świat i dźwigać będę..."

vwd
Moderator
Moderator
Posty: 4069
Rejestracja: piątek, 23 października 2009, 13:24

Re: Uważaj na leki przeciwbólowe

Postautor: vwd » piątek, 26 października 2012, 10:26

bole glowy... a z bolami brzucha tez tak jest?...


Wróć do „Efekty uboczne stosowania leków - jak z tym walczyć?”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość