Najlepsza dieta

Czy odżywiasz się zdrowo? Czy stosujesz dietę? Czego powinno się unikać, a co jest wskazane w leczeniu endometriozy?
vwd
Moderator
Moderator
Posty: 4069
Rejestracja: piątek, 23 października 2009, 13:24

Najlepsza dieta

Postautor: vwd » czwartek, 29 kwietnia 2010, 10:44

Stosujecie jakas diete? Ktora jest najlepsza?

domowniczka
Ekspert
Posty: 1507
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:05

Re: Najlepsza dieta

Postautor: domowniczka » środa, 16 czerwca 2010, 14:36

tu się nikt nie odchudza ;-) wszystkie jesteśmy zgrabne :-)

domowniczka
Ekspert
Posty: 1507
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:05

Re: Najlepsza dieta

Postautor: domowniczka » środa, 10 listopada 2010, 15:39

ja wyjadam smietane z kakao wg przepisu Kamila :) to dieta na przytycie ;)

Awatar użytkownika
karolina794
Ekspert
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 14 października 2010, 19:50

Re: Najlepsza dieta

Postautor: karolina794 » środa, 10 listopada 2010, 16:19

Stosowała dietę przy endo,ale mój ginekolog powiedział,że ma to bardzo znikomy wpływ na popraw stanu zdrowia przy endo.Unikając pewnych produktów nie zahamujemy choroby na tyle by nam nie dokuczała.Więc wróciłam z powrotem do swoich ulubionych zrazików,klusek i modrej kapuchy.Bo to jest to co sląskie dziołchy lubią najbardziej :D
Gdzie są dzieci tam blisko do gwiazd *************

Ksenia
Ekspert
Posty: 127
Rejestracja: sobota, 16 października 2010, 01:45

Re: Najlepsza dieta

Postautor: Ksenia » piątek, 12 listopada 2010, 12:38

ostatnio zjadam duzo warzyw i owocow :) nie przepadam jednak za tlustymi rzeczami

domowniczka
Ekspert
Posty: 1507
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:05

Re: Najlepsza dieta

Postautor: domowniczka » piątek, 3 grudnia 2010, 10:27

Przeczytaj zanim zaczniesz sie odchudzac!
Specjaliści z Ośrodka Medycyny Metabolicznej przygotowali listę zaleceń dietetycznych, które warto znać i uwzględniać podczas przygotowywania i spożywania posiłków, zwłaszcza w dobie wszechobecnych uczuleń, nadwrażliwości i nietolerancji na wybrane pokarmy.
Zasady sformułowane przez ekspertów wydają się być oczywiste, jednak często o nich zapominamy lub zupełnie je lekceważymy. Nie da się ukryć, że niewielu z nas wie, jak mądrze się odchudzać, nie ryzykując spadkiem ogólnej kondycji zdrowotnej.

1. Zwróć uwagę nie tylko na to co jesz, ale i w jakich warunkach jesz.
Dietetycy zalecają, aby jeść wtedy, kiedy odczuwamy głód, niezależnie od pory dnia, nie tłumiąc głodu dłużej niż 20 minut. Skąd więc porady, wedle których nie należy otwierać lodówki po zmroku? Wytłumaczenie jest proste. Osoba, która zjada obiad wieczorem lub w nocy, z pewnością nie jadła go w ciągu dnia - je więc nieregularnie, duży posiłek przekładając na porę snu. Natomiast człowiek stosujący regularne, 3-4 godzinne odstępy między posiłkami, nie będzie miał ochoty na przyrządzanie posiłku w nocy. To nie późna pora zjadania posiłków sprawia, że tyjemy, ale nieregularne ich spożywanie. Specjaliści zwracają również uwagę na to, aby jeść delikatnie, przeżuwać potrawę, zapewnić sobie odpowiednie warunki - jedzenie w biegu lub na stojąco nie wchodzi więc w grę. Co istotne, należy pamiętać, aby skończyć posiłek zanim poczujemy się syci, a nie dopiero wtedy, gdy będziemy musieli odpiąć uwierający guzik od spodni.

2. Popijanie posiłków Nie należy popijać posiłków. Dlaczego? Otóż, jeśli popijamy jedzenie, ilość płynów w żołądku jest duża, natomiast ilość wydzielanego soku żołądkowego zmniejsza się. Oznacza to, że pokarm jest słabiej trawiony i dłużej zalega w żołądku. Warto wypić szklankę wody pół godziny przed lub co najmniej godzinę po posiłku. Jeśli lubimy soki i napoje owocowe, pamiętajmy, aby nie jeść przez 30 minut po ich wypiciu. Jeśli pijemy wodę, po jej wypiciu należy powstrzymać się od jedzenia przez 10 minut - radzą eksperci.

3. Kawę pij ostrożnie

Czy kawa naprawdę pomaga spalać tłuszcz? Francuski dietetyk - dr Jacques Fricker zwraca uwagę na to, że spożycie kawy podnosi poziom insuliny i sprzyja odkładaniu się tłuszczu, ale jednocześnie stymuluje jego spalanie. Astrid Nehlig, badaczka z instytutu INSERM ze Strasburga z kolei podkreśla, że kawa przeciwdziała wolnym rodnikom, bo zawiera antyutleniacze, które neutralizują wolne rodniki, pomagając zatrzymać młodość. Inni badacze podważają jednak teorię o odchudzających właściwościach kawy. Nicholas Perricone, znany amerykański dermatolog przestrzega - już nawet jedna filiżanka kawy wypita rano podwyższa poziom kortyzolu - hormonu stresu, a ten z kolei powoduje odkładanie się tłuszczu w okolicach brzucha. Ponadto, Perricone tłumaczy, że kawa zwiększa apetyt, dlatego tak dla tak wielu z nas kawa i słodka przekąska to kuszący duet. Jak więc ustosunkować się do teorii o odchudzających właściwościach kawy? Rozsądnie!

4. Nie przesalaj!

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby w ciągu dnia nie spożywać więcej niż 7-8 g soli na dobę (płaska łyżeczka do herbaty). Sól można zastąpić ziołami - bazylią, tymiankiem, imbirem. Przesalanie posiłków nie służy zdrowiu, ponadto jej nadmiar skutkuje gromadzeniem się płynów w organizmie. Woda stanowi 60% ludzkiego ciała, a zbyt duże jej nagromadzenie w organizmie może powodować uciążliwe dolegliwości, takie jak złe samopoczucie, frustracja, uczucie ociężałości i przepełnienia, opuchnięcie rąk, nóg i twarzy oraz ogólne obniżenie sprawności fizycznej i poczucie braku energii.

5. Patrz, jaki olej kupujesz

Najzdrowsze są oleje nierafinowane, czyli wyciskane tylko mechanicznie w niskiej temperaturze (poniżej 70 stopni C). Często takie oleje są tylko raz przecedzane po to, aby usunąć z nich pozostałości roślinne. Mają mętną konsystencję, zachowują swój naturalny smak i aromat, nie tracą witaminy E - naturalnego konserwantu chroniącego przed jełczeniem. Warto wiedzieć, że witamina E zmniejsza szkody spowodowane w organizmie przez wolne rodniki, do jakich dochodzi przez spożycie oleju wielonienasyconego. Natomiast najczęściej dostępne rafinowane to oleje ekstrahowane w wysokich temperaturach za pomocą chemicznych rozpuszczalników, którymi są silnie działające środki chemiczne. Taki olej pozbawiony jest smaku i koloru, a w wyniku rafinacji oleje te tracą wartościowe składniki - witaminę E, beta karoten, żelazo, magnez i fosfor.

6. Wino przyspiesza metabolizm

Wino spożywane w umiarkowanych ilościach korzystnie wpływa na przemianę materii, obniża apetyt, przyspiesza metabolizm, stymuluje organizm do efektywniejszego spalania kalorii. Nie zmienia to faktu, że każdy alkohol jest kaloryczny. Jak podkreśla Marlena Jankowska, dietetyk z serwisu Kobiecyporadnik.pl - Mimo wielu pozytywnych aspektów czerwone wino to również kalorie. Lampka czerwonego wina 100ml zawiera ok. 68 kcal, więc nie tak mało. Według WHO, dopuszczalna dawka alkoholu dla kobiet nie powinna przekraczać 20g, przeliczając to na wino 200ml. Jeżeli codziennie będziemy spożywać 200ml wina, organizm dodatkowo otrzyma ok. 136 kalorii. Już tyle kalorii może spowodować wzrost wagi o ok. 2 - 3 kg rocznie - tłumaczy.

zrodlo: http://kuchnia.wp.pl/index.php/health/prop/id/675

Awatar użytkownika
hercik17
Ekspert
Posty: 1444
Rejestracja: środa, 9 marca 2011, 08:53
Nazwa: Gosia

Re: Najlepsza dieta

Postautor: hercik17 » czwartek, 19 maja 2011, 09:22

Jak ja mogę stosować dietę jak ja kocham jeść i wymyślać nowości :D :D :D :D
"Codziennie upadam...codziennie się waham...codziennie podpieram...Ale dźwigam cały mój świat i dźwigać będę..."

domowniczka
Ekspert
Posty: 1507
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:05

Re: Najlepsza dieta

Postautor: domowniczka » piątek, 20 maja 2011, 15:02

hahahaha
no faktycznie, twoje hobby koliduje z dieta :D

Awatar użytkownika
gosiak76
Moderator
Moderator
Posty: 7373
Rejestracja: sobota, 22 maja 2010, 09:37

Re: Najlepsza dieta

Postautor: gosiak76 » piątek, 20 maja 2011, 20:08

Ale mozesz wymyslac takie dania ktore nie beda zawieraly skladnikow przyspieszajacych przyrost wagi, bo moga to byc dania dzieki ktorym pozostaniesz przy dotychczasowej figurze czego mocno zycze ;)
Zycie jest tajemnica - stawiajac kolejny krok nigdy nie wiesz co odkryjesz

Awatar użytkownika
hercik17
Ekspert
Posty: 1444
Rejestracja: środa, 9 marca 2011, 08:53
Nazwa: Gosia

Re: Najlepsza dieta

Postautor: hercik17 » sobota, 21 maja 2011, 08:33

Gosiu ja przeważnie gotuję zdrowe potrawy i ograniczam tłuszcze.Tak jestem już nauczona.Nie mam jakiegoś ogromnego problemu z wagą,ale chciałabym wyglądać tak jak dwa lata temu :D
"Codziennie upadam...codziennie się waham...codziennie podpieram...Ale dźwigam cały mój świat i dźwigać będę..."

Awatar użytkownika
gosiak76
Moderator
Moderator
Posty: 7373
Rejestracja: sobota, 22 maja 2010, 09:37

Re: Najlepsza dieta

Postautor: gosiak76 » sobota, 21 maja 2011, 15:26

Gosiu to mam nadzieje ze tak sie stanie -ja rowniez chcialabym wygladac jak wygladalam 2 lata temu.
Zycie jest tajemnica - stawiajac kolejny krok nigdy nie wiesz co odkryjesz

vwd
Moderator
Moderator
Posty: 4069
Rejestracja: piątek, 23 października 2009, 13:24

Re: Najlepsza dieta

Postautor: vwd » czwartek, 11 sierpnia 2011, 07:39

http://fitness.wp.pl/zdrowie/katalog-di ... udwig.html - fenomen diety dr Budwig
Znow olej lniany na pierwszym miejscu! :-)


Wróć do „Dieta przy endometriozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość